Plast eller äkta vara?!

Nu är det ju jul (för er som kanske har missat de, näråå) och på julen är granen rätt viktig. Hos pappa har vi alltid haft plastgran sen jag var liten, pappa har varit och är väl fortfarande lite allergisk, så det har varit enda lösningen, vilket jag även tycker är den bästa.
  Jag tror att under den tid som jag kommer ihåg av mitt liv så har jag varit med om en enda riktig gran, ett år strax efter att mina föräldrar hade separerat så hade vi det hos mamma. Visst är det fint med en riktig gran, men jag måste erkänna att granen vi har hos pappa är en riktig höjdare.
 
Den sticks inte, den utlöser inga allergiska reaktioner hos min pappa, det vore ju inte så trevligt att ha en pappa som bara sitter och snorar så här innan jul, den är ihopfällbar och bara att stoppa in i skrubben när julen är över. Man slipper allt barr, allt stickigt, det jobbiga att prova få in den i lägenheten/huset utan att alla grenar är avbrutna innan den står på den traditionella platsen längst in i huset/lägenheten, PLUS att man slipper fixa ny varje år, lite mindre att stressa över, dessutom är det dyrare, om man nu inte hugger dom själv! Dessutom vet ju alla att plastgranar inte längre ser ut som för flera år sedan, de ser ju nästintill äkta ut och med tanke på att människor kan skapa de mest otroliga grejer av onaturliga material så nog finns det massor av vackra plastgranar också!
 
Ja, vissa tycker ju att plast är fruktansvärt, det doftar inte och det ser fånigt ut. Det är upp till var och en men jag gillar våran plastgran! Den har funkat de här arton åren jag har levat och kommer nog funka resterande jular också!
Dock om man har en gran utomhus tycker jag nog att det ska vara "the real deal", känns lite knepigt med en plastgran utomhus, eller?

Ja vi har alla olika erfarenheter och traditioner av granar, vilket fall som helst är det dagen innan julafton idag och vi ska ta ut våran lilla plastgran här hemma hos mamma och klä den med färgglada kulor, glitter, ljusslingor och dricka glögg.

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Tack.Hoppas du får en jättebra jul. :)

2008-12-24 @ 00:40:41
URL: http://glapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0