Vad hände med Lunarstorm?

 Har fortfarande inte tagit mig i kragen och gått de två metrarna som krävs för att jag ska stå inne i badrummet framför glaset med tandborstarna. Men jag kom att tänka på en sak; Lunarstorm! Kommer ni ihåg det? Alltså är folk i min ålder fortfarande medlemar på "Lunar"? Alltså, sidan finns väl liksom kvar, eller? (Måste kolla upp det).  

Det känns som om dessa "communitys" går i sina perioder. Jag kommer ihåg hemsidan funclub.se, eller hette den så? Det var ialla fall typ en blå sida med en råtta eller nåt. Tyckte de va askul att sitta och chatta med folk i min ålder där (som säkerligen egentligen var 46 år och hette Peder eller något^^), men alltså sen kom Lunarstorm, jag älskade att designa sin presentation och skriva i bloggen, eller hette de äns blogg då? Dagboken vare kanske? Men liksom, jag vill veta, är det fortfarande folk som är medlem på Lunar, alltså liksom i de övre tonåren?! Nä jag kan aldrig tro det, det känns lite som en Busstorgar/fjortis-community, eller?! I och för sig finns det ju sånna som är lika gammal som mig, så kanske, tänk om någon i min klass är det?! Då ber jag hemskt mycket om ursäkt och tar tillbaka det jag sagt, Lunar är säkert en mycket sofistikerad och mogen community för 18-åringar.
 
Sen är det ju Bilddagboken. Visst där är jag fortfarande medlem, men mina uppdateringar blir bara färre och färre, och det tycker jag gäller med de flesta i min "vännerlista". Någon bild då och då, men inte som för något år sedan när man hade kameran hela tiden och laddade upp bilder stup i kvarten. Lite tråkigt, ja gillade ju faktiskt de där med bilddagboken. Hoppas det kommer igång igen.

Sen kan vi ju säga att vinnaren är Facebook, måste erkänna att jag var fruktansvärt emot det från början, var nog sist av alla i min klass med Facebook, men jag gillar det verkligen nu! Det känns som om man har lite kolla på alla liksom ;) Rätt sjukt egentligen, man kan se andra personers konversationer, se vilka fester de deltar i, vem de har gått i samma klass som. Jag har en kompis (nämner inga namn, du vet vem du är;) ) som har blivit sjukt bra på att hitta folk där (och bilddagboken för den delen), alltså personer som inte är härifrån trakterna, som hon egentligen inte har någon som helst connection till, vet inte vilka de hänger med eller något, bara sett någon enstaka gång, men ändå lyckats spåra dem på Facebook.
  Lite läskigt att det är så lätt att hitta folk egentligen.

Nä nu är det dags att krypa i säng, ska först ta de två stegen in i badrummet och göra mig iordning.

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0