Påskjakten

Idag är det långfredag, och fakrum är att det känns som om den varit lång, har hunnit med att jobba 8 ½ timme, varit ute på promenad med syster, ätit middag och sist men inte minst; Skattjakt! En av våra traditioner hos pappa, varje år. Jag vet jag är snart 19 år men detta är kanske höjdpunkten under påsklovet. Pappa lägger ut små lappar med ledtrådar vart nästa lapp ligger och vid varje lapp ligger en godispåse, klubba, läsk etc. Inget riktigt påskägg men slutsatsen blir en skål full med godis och liknande. 
  Självklart provar pappa också vara sådär "pappa-rolig" på varje lapp med något internt skämt eller ironisk kommentar, mycket lustigt men lika uppskattat varje år ;) Och samma visa varje år när jag och pappa några dagar innan påsk påminner honom om detta, "men ni har ju blivit för gamla för det", denna uttjatade mening används av både farfar och pappa vid påsk, jul och födelsedagar, samtidigt som de direkt efter skrattar för att de tror att vi ska tro på den patetiska lögnen och vill inte att vi ska bli ledsna, för de vet att vi aldrig blir för gamla för det.

Men annars, Glad Påsk!

Tack för mig
  / A-K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0