Harry Potter

Okej, kändes som ett lägligt tillfälle att berätta om mitt gamla beroende i mellanstadiet, nämligen Harry Potter!
Jag tror inte ni förstår min besatthet. Jag läste ut böckerna på typ två dagar, jag läste dem flera gånger om. Tror jag läst fyran typ fyra gånger.

Jag kommer ihåg att Expressen eller om det var Aftonbladet som hade i söndagsbilagan varje vecka Harry Potter- special. Varje vecka stod det om en ny av karaktärerna från filmerna, självklart samlade jag på dessa utklipp, köpte bilagan varje söndag enbart för de två sidorna med HP. Klippte ut och stoppade i ett jättestort kuvert där jag även hade andra HP-stuffs. Sånt jag skrev ut från "Harry Potters official website", jag skrev ut allt; recept på hur man gör "honungsöl", hundratals trollformler som jag provade lära mig och mycket mer.

I alla fall så har jag bara läst de fyra första böckerna, troligen så slappade jag till i högstadiet när den femte boken kom. Men fjärde boken läste jag på engelska några sidor innan den hade kommit ut. Jag måste ju säga att Harry kommer alltid finnas i mitt hjärta ;) Men inte lika fanatiskt som förut, inga utklipp eller försök till att göra mitt egna trollspö.

Men jag måste säga att Halvblodsprinsen var bättre än vad jag trott, efter att ha hört så mycket dåligt så trodde jag att jag skulle snarka mig igenom filmen, men icke! Visst Blev jag besviken på personer i filmen, irriterad på vissa grejer , men det blir man jämt, och jag msåte säga att så fort det blev lite romantiskt så satt jag och pep i stolen, så jäkla gulligt! Jag tror typ att den här blev en av mina favoriter i HarryPotter serien!


Som efter varje gånga jag kollar på HP så blir jag typ lika kär i Harry och nu kommer jag gå och va kär i ett par dagar skulle jag tro^^ That's me! Och ahn ser ju bra ut på bilden ovan ;D

Ja men nu har jag nördat klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0