Blogga och bli rik (!?)

Läste precis om bloggtjejerna som drar in extremt mycket pengar på att just det.. BLOGGA! Alltså de här tjejerna är i min ålder och tjänar mer än vad många vuxna människor som jobbat i tiotals år tjänar. Alltså dom tjänar pengar på att ha reklam och annonser i sina bloggar och med de höga läsarsiffrorna de var och en har så lyckas de varje månad ha flera tusen i fickpengar. De skriver om vad de gör under dagarna, vilka evenemang de får inbjudningar till och massa sånt och kan leva på det. De klarar sig alltså på att göra något som så många andra i världen gör för skojs skull.
  Undrar hur många som just efter att ha läst den där artikeln startar sin egna blogg i hopp om att kunna sluta jobba och bara sitta och skriva "dagbok". Bloggandet har blivit ett välbetalt yrke helt enkelt!
 
Måste ju säga att de är duktiga som lyckats liksom, men jag förstår inte hur man som bara en liten fjortis lyckas få så många besökare på sin blogg?! Det är och kommer för mig alltid vara ett mysterium. Tror nog för min del att om jag har tur så har jag nog kanske kvar mitt tiotal trogna läsare, men fler blir det nog inte. Jag får nog skaffa mig en utbildning och tjäna pengar på annat sätt^^

Läs artikeln:
( http://www.e24.se/kvinna/business/artikel_1064005.e24)

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0