Kaxåsrevyn

Så har man varit på Kaxåsrevyn, det betyder att jag numera behärskar jämtska mycket väl, och med en snus under läppen så hör jag ju hemma här i Jämtland.
  Nä men ärligt talat, jag har suttit i en kall bygdegård i fyra timmar och förstått ungefär en tiondel av skämten, kom på efter ett tag att det var lika bra att skratta med när alla andra skrattade än att sitta och se ut som ett frågetecken.
  Jag och lillasyster sänkte medelåldern när vi kom in i bygdegården till ungefär 55 år, så ni förstår vilken kategogri av människor som tillbringade en lördagskväll i Kaxås!
  Dock måste jag säga att min morbror var riktigt duktig i sketcherna som han var med i, stolt systerdotter här! De bitar av revyn som jag kunde översätta till rikssvenska var i alla fall riktigt bra, klår inte kvalitén på Nyårsrevyn på Storsjöteatern, men det där med småbyar som anordnar egna föreställningar har ju sin lilla charm de med.

Nu ska jag sova, ska jobba imorn med, hoppas på mycket folk och mycket att göra så tiden går fort!
Natti natti

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0