Betraktelser från andra sidan kassan

Så var dagens jobb över. Men idag har jag gått och retat upp mig på folk. Tänkte därför tillägna ett inlägg att inspireras och lära sig något av som kund på Statoil.

Magnet remsan innåt för fan! Det är bättre att kolla vad det står på kortdragaren innan man börjar dra kortet och sedan blir irriterad när jag lugnt säger (trots att det kokar i mig) "magnetremsan innåt". En annan sak, om det står dra kort där man i vanliga fall ska stoppa in chipet, och om det är förtejpat, Dra då kortet! Det står inte "Dra kortet" för att jävlas med er!

Våra priser uppdateras hela tiden. vi får nya hyllkants etiketter hela tiden och vi kanske inte har hunnit sätta upp dom när du handla majonäs, men en krona hit och dit?! Acceptera att det står fel på hyllkanten, kassan ljuger aldrig!

Om det ligger en hög med damm och grus på golvet som jag sopat ihop nyligen för att snart sopa upp på skyffeln, måste ni då gå precis i den? Kolla vart ni sätter fötterna, ni har ett helt golv att gå på. Ni skulle ju inte gå i högen som ni sopar ihop hemma!

Det är ett nummer för varje pump, bakom 1:an är 3:an, bakom 5:an är 7:an, bakom 9:an är 11:an. Så säg inte att ni har tankat på femman om ni tankat på sjuan, säg hellre på andra sidan av femman. eller varör inte?! Kolla innan ni går in som vi andra. Och det hjälper inte att peka ut för det är fler pumpar än ni tror och står det bilar vid varje så vet jag inte vilken ni pekar på.

"Jag vill ha en korvmeny" Jaha vilken då?! Vi har 8 olika korvsorter och fyra olika bröd, potatismos och tillbehör. Så Välj en korv, välj antal, välj bröd och tillbehör och säg det SEDAN till mig! För en korvmeny det kan vara vad som helst!


Ja det finns nog mer att störa sig på, sen finns det ju extremt trevliga kunder också och vi som proffsig personal på Statoil Ytterån är van vid dumma frågor och förklaringar, så det här var mest för att ha något annat än min annars så tråkiga vardag att skriva om!

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0