Mina favoriter

Tänkte skriva lite om mina favoritprodukter, för hår, naglar, ansikte etc. Lite nya saker här i bloggen kan ju aldrig skada!



1. L'Oreal - elixir makeup remover

Kanske den bästa sminkborttagningen som jag provat och jag tror jag har provat allt. Extremt bra om man använder vattenfast mascara som jag. Man behöver inte gnugga ögonen av sig och ändå ha allt smink kvar. Den kostar runt hundringen och man kan köpa den typ överallt, H&M, Åhlens, Lindex. Riktigt bra!

2. Kérastase -Resistance Ciment Thermique

En värmeskyddande kräm, perfekt när man plattar, fönar eller lockar håret. Krämen är som ett leave in- balsam och aktiveras av värmen så den skyddar och vårdar. Håret blir riktigt mjukt och den luktar super! Kostar bara typ 200-300 kr och finns på de vanligaste frisörsalongerna.

3. Body shop - Almond oil daily hand & nail creme

Världens bästa hand och nagelkräm från Bodyshop. Inte som andra handkrämer som bara typ gör så att man måste smörja å smörja hela tiden för att händerna bara blir torrare och torrare. Även den här luktar toppen och går på 200-300 kr på Body shop.

4. Depend - Myrraolja

Används runt nagelbanden, naglarna blir mycket starkare och växer mycket bättre, strax under hundringen på deflesta butiker som säljer nagellack och dyl.

5. Eddie Funkhouser - Lash Volumizer

En vit mascara som man använder under sin vanliga för att få extra volym och längd på fransarna, funkar verkligen super och är dryg och bra! Några hundringar på den med.

6. Makeup Store - Blend and fix

En liten tup med genomskinlig kräm för att blanda ut tex ögonskuggor och liknande för att få en krämform av den. Jag brukar använda den när jag använder concealer och blanda ut så att den inte ser så kompakt och kakig ut på ansiktet. Man kan blanda den med t.ex. en söt puderögonskugga eller rouge och använda som läppglans. Strax över 100 kr på Makeup Store.

7. Osis+ Dust it

Ett pulvervax. Man skakar ut lite i hårbottnen och jobbar in det vid rötterna och vips så får man volym! Håller inte jättelänge men om man använder pulvervaxet och när man har volymen man vill ha sedan sprayar på en lätt stelspray så håller det mycket bättre. Extremt dryg och lite häftigt när det är pulver, det tyckte jag i alla fall första gången jag provade! Typ 200 kr på de flesta frisörsalongerna.


Ja det var allt. Ni får komma med förslag på vad jag ska blogga om. Måste ju göra nåt nytt här så ni fortsätter läsa min oexklusiva lilla dagbok^^

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0