Väskan a.k.a min BFF

Okej, ni som känner mig vet hur illa jag klarar mig om jag inte har min kära väska med sig. Eftersom att mina föräldrar gjorde det dumma valet att placera mig i Ytterån, byn som alla glömde, så har jag under de senaste åren lärt mig att min väska är min bästa vän, det är där jag måste ha allt. Och jag menar allt! Det är allt för att klara sig i minsta lilla uppkommande situation.
  Väskan är onödigt stor och rymmer mer än vad jag egentligen någonsin kommer behöva ha med mig någonstans, men fråga mig om vad som helst så ska jag nog kunna rota fram det ur väskan; Näsdukar? Check! Deodorant? Check! Chokladkaka? Check! Till och med cigaretter kan finnas där ibland trots att jag inte röker. Rena underkläder? Check! Ansiktskräm? Check! Skavsårsplåster? Check!

Ja jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, min väska är min BFF. Det dumma är dock att jag känner mig naken utan min otympliga och oftast för tunga väska. Även om jag vet att jag klarar mig med fickorna att stoppa plånboken och mobilen i, men det känns som om jag saknar något när jag är utan den.



Nä trots att jag troligen kommer bli sned p.g.a min överdrivet tunga väska så kommer jag alltid vara fast vid den, kommer aldrig klara mig utan min bästa vän och följeslagare, för trogen det är den i alla fall!

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0