Lär mig..

Jag beundrar folk som vet saker.. I allmänhet, allt från de som vet vilka alla är och vet allt om dem till folk som vet hur man kan använda en äggkokare. Folk som har varit med om grejer och vill berätta, människor som alltid vet det senaste om en för mig halvt okänd person. Jag blir imponerad, jag gillar att lyssna på folks historier även om vissa människor kanske överdriver, underdriver eller rent av ljuger.
  Berätta saker som jag inte vet, varför har den där flaggan dom där färgerna, vart kommer hon ifrån och hur ser maten ut i  Afrika.
Jag är nog rätt vetgirig, dvs. jag gillar att få veta saker, jag vill höra folk berätta om folk som gjort något annorlunda. Eller bara berätta vem som satt på samma fik som dig.

Det är nog därför jag gillar folk som kommer in på statoil och berättar små roliga saker medan jag packar i varorna i deras kasse, jag blir glad när jag lär mig något nytt. Blanda i en liten droppe Yes i spolarvätskan och det blir ingen hinna med vatten på rutan när det regnar, det lärde en kund mig en gång för länge sen och jag kommer helt klart följa det rådet när jag skaffar en egen bil.  

Min morbrors fru vet mycket, man kan fråga henne om det mesta. Hon kanske inte är ett proffs på allt men hon vet lite om mycket och vet hur man får reda på mer svar. Hon är helt enkelt allmänbildad, hon är nog också vetgirig som jag.
Min faster och farmor har stenkoll på allt som man kan läsa i Hänt extra, se på nöjesnyheterna eller läsa på aftonbladet.se, farmor är dock duktig på att överdriva grejer men man måste ju säga att hennes skvaller är roligast att lyssna på, lite kryddigare och saftigare, vilken stjärna som dejtar vilken och vilken idolartist som har sagt vad..

Jag gillar det! Lär mig mer!

Tack för mig
  / A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0