Bra dag helt enkelt

Började dagen med att vakna för sent, men snabb som jag är så lyckades jag ändå hinna till skolan i tid och till och med vara där först^^ Värmde upp lite innan lektionen och kände träningsvärken bränna i utåtvridningsmusklerna. Detta är sjukt bra, det betyder att jag har jobbat bra och rätt när jag dansat. När lektionen satt igång så kom Maria (läraren) fram och berömde mig för att jag jobbade så bra med utåtvridningen och att hon ser stor skillnad. Känns så jäkla bra!

Sen var det dags för streeten, skulle ha Daniel, men så dyker Jaquin upp i salen och alla drar efter andan typ, för har man honom då betyder det värre workout än vad man normalt sätt får på en vecka. 
Hade hype med honom och jag måste bara få säga att man svettas så sjukt mycket, tror inte ni skulle förstå hur mycket det är, jag svettas genom mjukisbyxorna, de som har vita tröjor har efter lektionen genomskinliga tröjor(!) Ja ni kanske förstår.
Men det som är roligt med den här lektionen var att jag märkte att konditionen har blivit bättre, för trots att man blir sjukt andfådd, verkligen jobbar 150 procent, så tar det inte så lång tid att få tillbaka pulsen till normalt igen, och det tyder på bra kondition.

Så dagen dansmässigt har varit riktigt bra, känns skönt att känna att man kommer någonvart med dansandet, för man lägger oftast inte märke till sånt själv. Så idag är jag på topp, och snart ska jag ner i tvättstugan med all min tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0