Fame



Om jag börjar så här; När jag skulle på bio, var jag mer exalterad över att vara på en så stor biograf som Sergel är än hur själva filmen var. Har redan fått domedagsbeskedet: "Den sög", "Den som gjorde trailern grovade", "Det finns ingen röd tråd", "För lite dans".
Ja så mina förhoppningar var allt annat än höga! Men vi tog oss in i Biosalongen som mer påminde om Storsjöteatern, placerade läskflaskan i mugghållaren (!) och satte oss tillrätta i våra "Plusstolar" som vi betalat 20 kr extra för, för att få lite större stolar och Mycket mera benutrymme!

Ja å så började filmen, ganska uppenbart med en audition, mycket folk, högt tempo och så klart zomades talangerna in! Fram tillnu, ingen besvikelse precis.
  Andra scenen på första året när de i "matsalen" dansar på borden och sjunger tillsammans och spelar på allt de kan hitta, ja då får jag lite av en feelgood-känsla samtidigt som tankarna för mig till High School Musical. Men men, jag har så låga förväntningar att det här var helt okej!

I övrigt då?! Bra musik, helt okej skådisar och hela filmen överträffade mina förväntningar, jag gick ur biosalongen med sån där "jagälskarattdansavillaldrigslutanuskajaggejärnet-känsla" Även om inte filmen var intriktad på dans utan mer på musik så var den röda tråden ändå (ursäkta min klyshighet) drömmen och viljan. Jag mår bra av sånna här filmer, den här var lättsam, inte alltför stora knipor personerna i filmen hamnade i, inte allt för många pinsamma ögonblick, men absolut sån där happyfeeling som i slutscenen på honey, I slutscenen på Step up, You got served. Precis så klychig och lättsam som jag vill att en film ska vara en lördagkväll, en film som jag skulle behöva kolla på de där dagarna då det känns som om jag står still på dansgolvet och inte kommer någonvart!

Så ett hett tips, gå in nästa gång och tänk: "Filmen kommer säkert vara jätte dålig!" Ni kommer inte bli besvikna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0