Fanatikern

För någon vecka sedan konstaterade en vän för mig när vi var ute på stan, att jag, Anna-Karin Dahlgren, har väldigt lätt att överdriva saker, bli smått fanatisk faktiskt, när det gäller prylar. 

För två år sedan var klassen till stockholm på Studieresa, blev dessutom rätt mycket shopping för min del, då jag sparat hela jullovets lön till detta, till poängen; jag köpte under den resan på tok för många sjalar och halsdukar, från att ha kommit dit med en sjal runt halsen åkte jag hem med tio i resväskan, och nu snackar vi inte tio olika sjalar med olika mönster och modeller utan de flesta var från H&M och av liknande modell! Ja och det var bara början, nu skulle jag gissa på att jag har ungefär lika många sjalar/halsdukar som.. ja jag komemr inte på något att jämnföra med faktiskt.


Några av mina sjalar, definitivt inte alla..

Sen kom beroendet av Make Up Stores produkter, framför allt Ögonskuggor, vilket är väldigt märkligt då jag sällan sminkar mig med skuggor, någon gång till fest, men då hör ju även till att jag oftast fastnar i någon viss ögonskugga som jag använder i en månads tid ungefär. Så varför jag blivit så fanatisk i detta är ännu ett stort frågetecken, kanske för att förpackningen är fin?!


När vi ändå är igång räknar jag upp de största av mina besattheter, måste nog säga att nästa är "koftorna" från Gina Tricot, ni vet de i låtsas-kashmir, i hundra olika färger och längder. Ni fattar vilka jag menar?! Känner ni mig då vet ni för då har ni sett dem! Har flera i samma färger till och med, men dem är ju så bra att ha!


Sen har vi ju så klart de magiska Bed Head hårprodukterna! Jag har för alla hårtyper, för att ge stadga, för att ge glans, för att minska frizzighet, för att ge volym, för att platta ut, för att locka till, you name it!
  Trots att de ända jag använder är egentligen värmeskydd (och det är från Kerastase och inte Bedhead :O ) när jag ska platta håret. Sen kan en eller annan silkesdroppe glida genom håret någon gång ibland, kanske hårspray när det är fest men tro mig jag har på tok för många hår produkter för någon som inte sköter sitt hår så bra, något jag saknar är däremot en hårborste! Funderar på att skaffa mig en! Kan va bra att borsta håret någon gång ibland liksom! Dock inte nödvändigt ;)


Ja sen är jag ju som vilken annan tjej som helst besatt av skor, men det känns som om det är tillåtet att äga mer än 30 par skor, oavsett om jag använt dem eller ej, även om jag kommer använda dem eller inte. Skor är skor och det är väl ändå "en flickas bästa vän" eller?!

Jag tackar nog min pappa och farfar för mina små fanatiska inslag i mitt liv, eftersom att de båda är pryltokigare än hela Ytterån tillsammans så är det väl inte så konstigt att jag har mina små egenheter ;) Ja det var väl det.

Kommentarer
Postat av: Julia

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAA! vänta lite til hahahahahahahahaahahahahahahahahahahaahahhaah

2009-10-21 @ 10:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0