Modell för en dag

Idag var det dags för något som jag tror att jag glömt berätta här i bloggen. Fick nämligen en inbjudan till The Studio på Stureplan, för Hanna hade varit där och "värvat" mig, så jag fick bjuda med två kompisar; Linda å Emelie (Nu tycker ni att jag är extremt dum som inte bjöd med Stina men tyvärr var man tvungen att vara över 18 år, så jag är ingen elak människa) och bli sminkad och fotograferad.

Så vi träffades vid fyratiden och gick och åt middag på Taco Bar och sedan begav oss till studion. Fick först registrera oss och sen sätta oss och vänta på att bli sminkade. Sjukt skickliga sminköser måste jag bara säga, tror att hon kollade en gång på mig och sen visste hon hur hon skulle blanda foundationen. Sjukt bra!
  Ja sen blev vi fotograferade mot massa olika bakgrunder med våra outfits som vi tagit med oss, kändes sjukt knepigt, håll handen i håret, höften ut, armbågen bak, blicken upp, ingenting för mig.

Sen fick vi se alla bilder, kan säga som vanligt att jag inte blev bra på en enda bild och tack och lov för det, för bilderna var skamligt dyra att köpa, två bilder för 550 kr och då får man bilderna på en cd-skiva. Hade dock varit kul om man fått till några snygga bilder, men vad hade jag förväntat mig?! Kommer nog aldrig göra något liknande igen, men det var ju kul tills man fick se bilderna i alla fall.



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0