Pasta och laxsås

Har precis ätit middag, blev riktigt gott, fick en asbra idé, kanske ska börja lägga in recept, eller alltså grejen när vi gör mat här hemma är ju att vi inte direkt använder mått och så men jag kan skriva min typ av recept! Så här kommer dagens recept:

Pasta och laxsås
2 port



Du behöver:
Två laxfilébitar
3 dl grädde
Spaghetti
½ paprika
Rödlök (bara lite)
Redning
1 Fiskbuljongtärning
Salt
Citronpeppar
Persilja
Allroundkrydda

Gör så här:
- Börja med att koka upp vatten till pastan för att tajma det rätt
- Skär små bitar av laxen, löken och paprikan
- Stek allt tillsammans och krydda efter egen smak
- Häll över grädde och lägg i buljongtärningen
- Låt koka upp och häll i redning, koka upp ännu en gång

Nu bör pastan och såsen vara klara ungefär samtidigt om du gjort som jag sagt.
Bara att hugga in!

Om nu någon mot all förmodan skulle prova på recepten som jag kommer lägga upp här, kan ni väl skriva en kommentar och berätta hur det gick!
Vore ju lite kul :D Kommer fler recept sen.


Kommentarer
Postat av: YAKIE LOGRELL - the diary of

sv: tack ;)

allt bra med dig idag? =)

2009-10-04 @ 19:42:03
URL: http://yakies.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaa! Lägg in recept så kanske jag hittar något annat att äta en baconsås :)

2009-10-04 @ 23:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0