Tummenupp Tummenner


1. Millenium trilogin på SVT1
Män som hatar kvinnor, flickan som lekte med elden och härnäst Luftslottet som sprängdes. Tack till SVT som gör att vi efterblivna människor som inte laddat ner, sett på bio eller hyrt filmerna också får en chans att förstå tjusningen med Lisbeth Salander å Mikael Blomqvist! Lördagar 21:00 på svt1.

2. Vårtecken
Snön är så gott som bortsmält, man vaknar av att solen tittar in genom sovrumsfönstret och dunjackan är bortglömd! Hur kan folk bli deprimerade under våren är min fråga?!

3. Anonymitet.
I Stockholm är man så gott som anonym. Jag kan göra vad jag vill och slippa vara rädd att någon ska känna igen mig. Jag kan ha en flippad utekväll, kan spy på dansgolvet, dansa på borden, vara odräglig mot främlingar utan att behöva skämmas dagen efter. Jag kan sitta på ett fik å ta en latte och bara stirra ut genom fönstret utan att känna mig ensam och uttittad, och även om folk tittar så vet de inte vem jag är. Du kan vara ensam fast du aldrig är ensam.


1. Byggnad av citybanan i Sthlm.
Nu måste jag byta tåg vid Gullmars när jag ska till jobbet eller in till stan. Vi kan kalla detta ett I-lands problem men jobbigt är det. Hoppas den där Citybanan är något bra!

Har nog inte något mer att ge tummen ner för, det är ju vår, nu är vi glada och positiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0