Söndag

Jag ska egentligen inte klaga på SL, för jag tycker dom sköter sig rätt bra, tågen går minst en gång var tionde minut, man tar sig hem varje kväll å jag känner mig säker och varm på tågen. Men kaoset som varit de senaste dagarna är ju mindre roligt.
I fredags tog det 45 minuter till skolan vilket brukar ta 20 min i vanliga fall.
Igår tog det 20 minuter från Skanstull till Slussen, det är TVÅ hållplatser, det tar inte ens 20 minuter att GÅ mellan Skanstull å Slussen.
Och idag har typ gröna linjen inte gått alls. Sov hos Linda i natt så jag åkte blåa linjen in till stan å där fick jag ta röda till Slussen för att sen gå därifrån till Skanstull eftersom att jag inte kunde åka ända till jobbet då Gröna linjen har varit sepe!
Men men, man ska inte klaga! Hur många gånger har man inte suttit i länstrafikens bussar hemma å fått vänta hur länge som helst.
Var bara tvungen att få ur mig min frustration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0