Jag vill bli ihågkommen

Jag och min kära sambo satt vid middagsbordet idag och disskuterade en sak; Folk utan personlighet! 
 
Ni vet människor som är omöjlig att förklara för andra människor, personer som man aldrig vet vad man ska köpa till dem i födelsedagspresent eller julklapp, personer som kommer försvinna ur ens minne om man inte lär känna dem, personer som inte riktigt har någon hobby, personer som får beskrivningen; "Snäll"
 
  Kanske den värsta beskrivningen som finns; "Snäll", inget annat! Självklart vill jag ses som en snäll person, men jag vill vara något mer, någon som märks och som man kommer ihåg även om man inte känner mig. Även om det är för att jag skulle vara högljudd eller udda, men jag vill göra något sorts intryck på personer som jag träffar, en "snäll" person gör inget intryck, de försvinner i mängden, det är dem man har glömt vilka de är när man har återförening med klassen 20 år efter nian.

Nä jag hoppas verkligen att jag är en person som stannar kvar i minnet, helst p.g.a något positivt så klart.
  Nu verkar det som om jag tycker att det är dumt att vara "snäll", men så är inte fallet, självklart gillar jag snälla personer, men personer som är lätta att glömma bort blir ofta beskrivna med ordet "Snäll", så det är därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0