Kakmonster

Har upptäckt en sak när jag i veckan jobbat ett par dagar nere i Kallskänkan på jobbet under lunchen. När man handlar mat hos oss under lunchtiderna 10.30 - 14.30 så ingår, kaffe, bröd, sallad och en liten kaka till maten. 
  Något jag märkt är att kunderna blir som galna om kakorna ser ut att vara slut, om det finns få kvar eller om man inte ställt fram några, jag menar EXTREEEEMT tokiga! Slår vad om att dom skulle kunna strunta i kaffe, bröd och sallad bara dom får den där åtråvärda lilla kakan, och nu överdriver jag inte, utan det är inte bara någon enstaka kund som beter sig på det här sättet, utan snarare 90% av de som kommer och äter lunch på Gunnarsons.  
  Jag blir lite full i skratt när jag ser deras nästan tårfyllda, ängsliga blickar leta över disken efter den lilla lunchkakan.
 Själv brukar jag oftast vara så mätt efter att jag ätit lunch ute att jag helst bara dricker en kopp kaffe, det däremot skulle jag själv nog kunna få spader över om man inte fick efter en måltid på något trevligt lunchplace, men kakan; shit the same!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0